Félévi vizsgák.............

 2010.01.27. 22:11

Igen, a félévi vizsgák már a múlté. Igazából itt nem csinálnak nagy felhajtást a vizsgákból, mert általában, ha az ember lánya (vagy fia, kinek épp mi tetszik) tisztességesen és határidőre megcsinált minden beadandót, akkor gyakorlatilag a vizsga már csak egy színjáték, hiszen az esszékből és kisebb feladatokból már megvan az a bizonyos 40%, amivel át lehet menni a vizsgán.

Szóval a vizsgázás volt a múlt hét programja: kedden volt a spanyol és a közgáz, csütörtökön a nemzetközi kapcsolatok és szombaton (!) az a fantasztikus Latin Amerika kultúrás izé. Természetesen az utóbbi tantárggyal volt a legtöbb bajom, mert a tanár volt olyan kedves és összerakta egy kérdésbe azt a két témát, amit hajlandó voltam megtanulni. Ebből pedig az következik, hogy van egy mondjuk normális esszém és van egy roppant kreatív műalkotásom.

Maga a vizsga úgy néz ki, hogy be kell menni egy nagy terembe (én legtöbbször tornateremben voltam), le kell ülni egy asztalhoz és ki kell tölteni egy IB-soknak ismerős papírt (diákigazolvány szám, név, tantárgy, beadott oldalak száma, stb). Aztán elkezd ketyegni a két óra, ami alatt általában 2-3 esszét kell írni tantárgytól függően. Spanyolnál csak egy átlagos, magyar rendszerben is használatos, nyelvtanra rámenő feladatlap volt. Közgáznál egy esszé, két igaz-hamis (persze indoklással) és 20 karikázgatós feladat volt. A nemzetközi kapcsolatoknál pedig 3, a Latin Amerikásnál 2 esszét kellett írni.  

Ez a hét pedig arról szól, hogy várom, hogy mindenki befejezze a vizsgáit. Úgyhogy leginkább semmit sem csinálok. DE, ha minden jól megy, akkor holnap délelőtt helyreáll a rend, és miután Mathilde és Diane is befejezte a vizsgát megyünk a „városba” vásárolni (azt csak ők fognak, mert én ma voltam) és ebédelünk.

Ma egyébként elmentem megcsináltatni a National Insurance Number-t (azaz adószámot), hogy tudjak dolgozni, merthogy találtam munkát! A részletek majd később, ha már 100% lesz a dolog...

Címkék: vizsga

A bejegyzés trackback címe:

https://lillainaberdeen.blog.hu/api/trackback/id/tr771707777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Imolka 2010.02.03. 00:25:09

hova kell menni national insurance numbert szerezni? és mennyi idő míg kiküldik? febr. 10-e előtt sznted van esélyem megkapni?:D

Manócs 2010.02.03. 22:20:11

@Imolka: Nincs! Minimum 2 hét mire megkapod a számot, de egy hónapot szám nélkül is lehet dolgozni. Sőt, elvben, nekünk nem is kéne ez a szám, mert csak part-time job-ra jelentkezünk. Mind1, az jó ha van. És sztem keress rá, hogy natioanal insurance number Edinburgh és akkor kiadja, hogy hova kell menned. Nekem volt egy telefonszámom, azt felhívtam és kaptam időpontot. És mért pont febr. 10-e előtt kell???
süti beállítások módosítása