Jelentem, még élek! :-)

 2009.11.24. 00:39

 Már megint elég rég írtam, de egyszerűen vagy nincs időm blogolni vagy nem, történik semmi említésre méltó velem. Most viszont bepótolom az egyhavi lemaradást.

 

Először is a múlt hét reading week volt, ami annyit jelent, hogy összesen 3 közgáz előadásra kellett bemennem! Másodszor, október végétől kezdődött a beadandók sora. Az első szerencsés az IR bibliográfia teszt volt. Igen, pontosan, bibliográfia teszt. Ez annyit jelentett, hogy ki kellett választanom egy esszé kérdést, akár azt is amiből aztán a rendes esszét is megírtam, és kb 300 szót kellett írni és bele kellett rakni négy különböző forrást (tankönyv, újságcikk, nem tankönyv könyv és egy internetes forrás). Az egyetlen kihívás az volt, hogy az egyetem a Harvard típusú bibliográfiát kéri és nem azt, amit az IB kért, de mondjuk a Harvard még könnyebb is. Milyen meglepő 20-ból 20 pontot kaptam, de ami viszont tényleg meglepő, hogy volt olyan csoport is, ahol a 16 diákból 12 megbukott ezen a „vizsgán” (ami egyébként 10%-a a végső jegyemnek!!!). A következő szerencsés befutó az IR esszé volt, amit múlt héten kellett beadni. És mi volt a kérdésem??? „Why did the League of Nations fail?”, amit IB-n tökéletesen kidolgoztunk, úgyhogy csak előkaptam a jegyzetet és kerestem pár forrást hozzá, úgyhogy talán ezzel a pontszámmal is meg leszek elégedve. :-) A legviccesebb a múlt hét volt a közgáz (bár annak elvileg csak ma van a határideje) és a Latin Amerika esszékkel. A közgáz is egy tipikus IB-s kérdés volt, amit kb 100-szor átrágtunk (global warming, market failures), ezért itt az a probléma állt fenn, hogy csak 1000 szót lehetett rá írni (max), de amikor észbekaptam, már 1200 szó felett voltam és a befejezésnek még híre-hamva se volt, de végül sikerült letornáznom a szószámot kereken 1000-re (igaz, az „és” és a névelők elég nehezen felfedezhetők az esszében :P ). A Latin Amerikáról meg csak annyit, hogy hihetetlen, de a semmiről is lehet 1500 szót írni! :-)

 

És most jöjjön a múlt hét csúcspontja: csütörtök estétől vasárnap reggelig Edinburgh-ban voltam Imolánál! A vonatot is olcsón megúsztam (20 font volt oda-vissza) és ráadásul itt a másodosztály ezerszer jobb, mint otthon az első osztály. Pénteken bementem az egyetemre Imolával és beültem vele egy pszihológia előadásra, aztán pedig elmentünk Skócia egyetlen IKEÁJÁBA!!! Igen, IKEA!!! Imádom, de egy kisebb vagyont otthagytam, bár ez úgy általában igaz az egész hétvégére, mert Edinburgh nem egy olcsó hely... Aztán meg este a Princess Street-en sétáltunk. És szombat délelőtt Lili is megérkezett! Annyira jó volt vele is találkozni két hónap után. Az egész napot együtt töltöttük, várost néztünk, hegyet másztunk és moziztunk. Mi mást néztünk volna meg, mint a New Moon-t (Újhold), mert még tavaly megegyeztünk, hogy bárhol is leszünk a New Moon premierjén, de együtt nézzük meg. A filmre külön nem térek ki, mert a lányok úgyis tudják, hogy milyen, a fiúkat meg nem igazán érdekli. Végül vasárnap reggel 8-kor elindult a vonatom vissza Aberdeen-be, Imola nagy örömére szerintem, mert így visszakapta az ágyát. ;-)

 

Ma pedig megírtam életem első zh-ját spanyolból. Igazából nem volt veszélyes, úgyhogy remélem, hogy megkapom a közel húsz pontot megint. Délután pedig az IR tutorial-en az én csoportom tartott előadást az 1956-os forradalomról, mivel 4-ből ketten voltunk magyarok a csoportban. És, ami nagyon ritkán történik meg (eddig még soha), Godwin (a tutor) le volt nyűgözve és nem tudott belekötni semmibe, sőt az óra végén odajött hozzánk és azt mondta, hogy „Ez szép volt lányok!”.

 

Most hirtelen ennyi, de jövő héten megint írok, mert az a hét az „Africa week” az IR-osoknak, ami annyit jelent, hogy mindenféle előadások vannak Afrikáról és a problémákról (ma pl Godwin, aki egyébként nigériai, tartott előadást a food security-ről (nem tudom, mi a magyar szakszó erre, talán táplálék/élelem biztonság????). 

Címkék: reading week edinburgh beadandók

A bejegyzés trackback címe:

https://lillainaberdeen.blog.hu/api/trackback/id/tr881547892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Imolka 2009.11.25. 19:40:36

el nem tudod képzelni, mennyire jól esett újra ágyban aludni:D esküszöm, hogy van egy lila folt a lábamon a földön alvástól...

Manócs 2009.12.01. 13:13:03

@Imolka: Ez megesik, de azert annyira nem lehetett szornyu... ES mar csak 18 nap!!! :-D
süti beállítások módosítása