Szép jó estét Mindenkinek!

 
Még szerencse, hogy olvasom a többiek blogját is, mert csak most tudtam meg, hogy az új Karinthy honlapon is olvashatóak a bejegyzéseim...Szóval ezentúl figyelnem kell, hogy mit írok le. J
 
Igazából nem akartam IB-s kampányt indítani, de ez egyszerűen elkerülhetetlen. Túl vagyok az első „tutorial” óráimon és nem térek magamhoz. Rá kellett jönnöm, hogy bármennyire is utáltam a csütörtök reggeli nulladik-első órás TOK-ot, volt értelme. És most nem azt értem ez alatt, hogy milyen sokat tudom használni az „Ethics” vagy „Social Sciences” topikokban megtanult infókat, hanem azt, hogy a TOK megtanított „gondolkodni”, értelmesen érvelni és kifejezni a gondolataimat. Itt ez hatalmas előnynek számít, mert az emberek 90% nem ismeri a „józan paraszti ész” fogalmát...Egyszerűen képtelenek önállóan gondolkozni. Pl. van egy német fiú az IR tutorial órán, aki a tankönyv első fejezetét gyakorlatilag kérdések formájában ismételte a tanárnak és, ha a tanár kérdezett tőle valamit, akkor egyből a tankönyvet idézte (szóról szóra), de az nagyon vicces volt amikor a tanár olyat kérdezet tőle, ami nem volt a tankönyvben (Is international trade beneficial for everyone?) és egyszerűen képtelen volt válaszolni. J De a legviccesebb a mai IR előadás volt, ahol esszét írni tanultunk! Kezdve onnan, hogy először válasszunk egy esszékérdést, aztán gondolkozzunk el rajta és olvassunk utána. Ja, és persze arra is külön kitért az előadó, hogy 1.) mindig legyen „topic sentenc”-ünk és 2.) nem használhatjuk a Wikipediát... J Nagyon vicces előadás volt, pláne amikor körbenéztem és 300 ember vadul jegyzetelte az esszéírás szabályait és a bibliográfia szó hallatán mindenki lesápadt és elkezdett remegni. Szóval aki teheti, az legyen IB-s, mert lehet, hogy ez 2 nehéz évet jelent, viszont utána az egyetem tiszta "Hawaii" lesz!
 
És a nap jó híre: Úgy néz ki, hogy le tudom cserélni a fantasztikusan unalmas politika óráimat spanyolra, viszont mivel így nem lenne meg a szükséges creditem (120), ezért választanom kell még egy tárgyat. Mindenki felkészült, mert most leírom, hogy pontosan mit tanulok (vagy fogok tanulni)? Szóval: „International Relations with Economics és Spanish Language 1 with Textual and Visual Representation of the Latin American World”. Igazából ez a Latin Amerikás cucc egy kamu tantárgy, mármint semmi értelme. Kb annyiból áll, hogy megtanuljuk Latin Amerika történelmét és ezt összehasonlítjuk képekkel, szövegekkel és videókkal. Még tutorial sincs belőle, de így legalább tudok spanyolt tanulni, aminek viszont van értelme.
 
Csapongó gondolataim zárásaként gondoltam megemlítem Aberdeen éjszakai életét is... Nagyon zsúfolt! Képzeljen el mindenki egy Debrecen méretű várost, ahol 70000 diák él. Képzeljen el mindenki egy „diákfalut” (ez Hillhead), ahol 2000 diák él együtt...Ezt mindenki adja össze és szorozza meg kettővel. Na, ilyen az éjszakai élet itt! J Sose lehet unatkozni, mert ha épp nincs kedved 40 percet gyalogolni a városba vagy kifizetni 1.50 fontot a buszra, akkor elég elmenni a szomszéd épületig...Hillhead az a hely, ahol minden megtörténhet! Tegnapelőtt például egy spontán mézeskalács party-t tartottunk a lakásunkban, tegnap pedig francia este volt „Ratatuille” főzéssel és sok franciával a konyhában. Ha viszont épp a városba támad kedved bemenni, akkor azt is meg lehet úszni pénzköltés nélkül. Nekem sikerült a Freshers’ week alatt...Lehetett venni egy rózsaszín karszalagot (25 font volt), amivel egy hétig „ingyen” lehetet bemenni az éjszakai klubokba és „ingyen” lehetett visszajönni Hillheadre. Na nekem sikerült ingyen bemennem egy ilyen Klubba (Tiger Tiger), ahova egyébként karszalag nélkül 6 font a belépő, bent ingyen ittam egész éjjel (nem keveset....) és aztán ingyen buszoztam vissza a fizetős buszon. Ja, és ráadásként 50 penny-t találtam a földön J. Tehát itt tényleg soha nem lehet unatkozni!

Címkék: élet éjszakai tutorials ib

A bejegyzés trackback címe:

https://lillainaberdeen.blog.hu/api/trackback/id/tr871439519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beze · http://beze.extra.hu/avatar.jpg 2009.10.10. 15:17:20

vigyázol, hogy mit írsz, erre leírod, hogy ittál, nem is keveset :D:D

Manócs 2009.10.10. 15:19:33

@Beze: Arra értettem, hogy nem írok kompromittáló dolgokat és/vagy csúnya dolgokat...És nem akarok ámítani senkit: az alkohol igenis része a diákéletnek! :-)

Imolka 2009.10.11. 01:29:43

hülye kérdés, de mi az a sok "J"???:$

Beze · http://beze.extra.hu/avatar.jpg 2009.10.12. 00:44:14

a sok "J" az annak a következménye, hogy sztem Lilla word-ben írja meg a bejegyzéseket, bemásolja, és a szmájlik, amik word-ben átalakulnak kis fejecskévé itt csak "J"-ként értelmeződnek. legalábbis máshonnani tapasztalataim ezt mutatják; de Lilla cáfolj meg, ha így van...
egyébként sajnos-szerencsére tényleg része :D
süti beállítások módosítása