End of part 1!

 2010.06.01. 21:23

 Ééééés VÉGE! Igen, bizony, ma délelőtt 11-kor véget értek az első évi megpróbáltatások. A következő megoldásra váró probléma a csomagolás és hazajutás lesz hála a BA sztrájknak. Ezúton szeretnék a sztrájkoló legénységnek kellemes pihenést kívánni azon a bizonyos melegebb éghajlaton...

 

Na, de elég rég nem írtam már, pedig elég mozgalmas 2 hónapom volt ám! A legfontosabb mind közül, hogy találtam lakást a következő tanévre! Ez egy hosszú történet lesz, úgyhogy remélem, mindenki kényelmesen elhelyezkedett. Szóval a történet valahol február végén március elején kezdődött, amikor Caz-vel elkezdtünk lakást nézni. Az első jelölt kb 20 perc sétára volt az egyetemtől 600 fontért havonta. Borzalmas volt! Az nem elég, hogy nem voltak normális ablakok (csak keret és szimpla üveg), tehát télen a fűtés számla az egekben lenne, de büdös, dohos és penészes is volt. Mondjuk a szobák mérete is vicces volt. Franciaágy volt mindkettőben, de az ágyra az ajtóból kellett lefeküdni, mert az egész olyan volt, mintha a szoba köré építették volna a szobát. Tehát ezt rögtön el is vetettem. Igen, én, mert Caz nagyon aranyos és kedves, de az ítélőképessége....Hogy is fogalmazzak? Mondjuk azt, hogy nem bíztam meg benne ezen a téren.

 

A következő szerencsés lakást április elején néztük meg. Ez tök jó lett volna. Közel volt az egyetemhez (10 percre gyalog), tiszta volt és normális méretűek voltak a szobák, de nagyon drága volt (650 font) és azonnal ki kellett volna vennünk.

 

A harmadik lakásra hittük azt, hogy az a tökéletes! Igaz, hogy 600 font volt és messze volt az egyetemtől (1 óra gyalog), de tiszta volt, baba illata volt és olcsó volt a fűtés és az áram. Ezzel is az volt a probléma, hogy májustól kellett volna fizetnünk a bérleti díjat. Még aznap megnéztünk egy másik lakást is közel a „tökéleteshez”, de az penészes, büdös és ehhez képest drága volt (550 font).

 

A folyamatos kudarcok után elkeseredtünk, mert nagyon úgy nézett ki, hogy legkésőbb júniustól kell fizetnünk a lakbért, ha alá akarunk írni egy bérleti szerződést mielőtt én hazamegyek. Úgyhogy két hálószobás lakás helyett elkezdtünk egy hálósat és külön nappalisat keresni és így egyikünk a nappaliban aludt volna. Megnéztünk egyet, ami közel volt a sulihoz, de nem volt külön nappali benne. Aztán találtunk egy másikat, ami a központban volt Skócia egyetlen magyar étterme fölött! Ettől teljesen lázba jöttem, de hatalmas csalódás volt. Először is itt sem volt külön nappali és a konyha.... Ilyen konyhát még nem nagyon láttam. Ha nem az Egyesült Királyságban lennék, akkor a „szocreál” szóval írnám le...

 

Ezután teljesen elkenődve baktattam vissza a koleszba és már megjelent előttem egy híd, ami alatt lakni fogok jövőre, amikor beugrott egy ötlet. Eszembe jutott, hogy a „tökéletes lakást” a Northwood ügynökségnél találtuk, de azóta nem botlottunk bele a hirdetéseikbe. Úgyhogy amikor visszaértem a szobámba rögtön elkezdtem keresgélni a honlapjukon és akkor ott megtaláltam! Egyetemtől 10 percre, KÉT hálószobás, felújított, modern lakás, havi 525 fontért. Aztán láttam a képeket is: modern, hófehér konyha, külön nappali kandallóval, 2 hálószoba, és egy hatalmas fürdőszoba pezsgőfürdős sarokkáddal!!! Mondanom se kell, másnap reggel pontban 9-kor hívtam az ügynökséget, 11-kor a lakásban voltam (tiszta, szag és penészmentes is volt!) és 1-kor már Caz-vel mentünk az ügynökséghet lefoglalni a lakást. Na itt akadtak problémáink, mert diákok vagyunk és ezért meg kellett adnunk egy kezest, aki legalább 3 éve az Egyesült Királyságban lakik. Caz szülei nagyon rendesek voltak és vállalták a kezességet, de mivel Caz anyukája nyugdíjas és az apukája magánvállalkozó, ezért visszadobták őket, mint kezeseket. A következő opció az volt, hogy ha kifizetünk 625 * 3 fontot (525 font a havi bérleti díj + 100 font), akkor nem kell kezes. Caz szülei megint nagyon rendesek voltak és kifizetik ezt az összeget helyettünk, de ezt vissza fogják kapni, amikor kiköltözünk. Szóval leraktunk az asztalra 750 font foglalót, amit a beköltözés után visszakapunk, és július 23-án költözhetünk (illetve Caz fogja átvenni a kulcsokat, mert én otthon leszek). Hát tömören így működik a lakásvadászat Aberdeenben...

 

Ezen kívül valószínűleg sikeresen levizsgáztam! Május 24-én kezdtem nemzetközi szervezetekkel („izgalmas” téma volt, de legalább jó kérdéseket kaptunk a vizsgán), 28-án makróközgáz olt soron (egyszerűen tökéletes volt a vizsga!) és ma spanyollal zártam, ami még mindig olyan volt, mint a „Meki”: mindig azt kapod, amit vársz.

 

A következő napokban már „csak” pakolnom és csomagolnom kell, és ha minden jól megy, akkor 11-én 23:45-kor érkezem Ferihegy 2B-re! :-) 

Címkék: vizsga lakás vége

A bejegyzés trackback címe:

https://lillainaberdeen.blog.hu/api/trackback/id/tr602049138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása